Köp- och leveransvillkor

Priser
Alla priser anges i SEK (inklusive 25 % moms).

Betalningsalternativ
Du betalar säkert med Klarna check-out, PayPal, kreditkort, Swish 123 344 4825 eller direkt till vårt bankgironummer 5108–1826.
Då full betalning kommit oss tillhanda sänds varorna omgående.

Till skolor, företag eller andra verksamheter erbjuder vi faktura 30 dagar netto, organisationsnummer anges vid beställningen. Fakturan skickas i samband med leveransen via e-post.

Leveranstid
Vi skickar normalt din beställning av de produkter som finns i lager inom 1–3 arbetsdagar från det att vi mottagit din order. Vid specialbeställningar kan leveranstiden förlängas.

Leveranssätt
Vi skickar alla våra beställningar med PostNord MyPack Collect eller DHL. Paketet levereras till närmaste postombud eller utlämningsställe på angiven leveransadress. Du aviseras via SMS eller e-post. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Beställer du som företag, skola eller annan organisation skickas ditt paket med PostNord eller DHL och levereras direkt till din leveransadress. Om ingen finns på plats för att ta emot leveransen lämnar PostNord den hos närmaste utlämningsställe. Du får då en avi från PostNord med information om var och hur du hämtar ut din försändelse.

Frakt
Vi tillämpar enhetsfrakt 79 kr. Vid ordervärde överstigande 1000 kr bjuder vi på fraktkostnaden. Erbjudandet gäller inom Sverige.

Nöjd-Kund-policy & Ångerrätt
Vi eftersträvar alltid att ha nöjda kunder. Om du av någon anledning inte skulle vara nöjd med din vara får du gärna byta eller returnera den.
Vid byte: Om du vill byta produkten till en annan är det lättast att du skickar tillbaka produkten som en retur. Därefter genomför du en ny order på vår hemsida för den nya produkten som du önskar istället. Detta tillvägagångssätt gör att vi kan expediera din order snabbare och du minimerar risken att varan tar slut. När vi mottagit och godkänt din retur återbetalar vi dig för den första beställningen.
Vid retur: Om du ångrar ditt köp och vill returnera produkten ska du genast ta kontakt med oss via e-post info@logopeditjanst.se innan du returnerar ditt paket för att få ett returnummer. Har du inget returnummer kan vi tyvärr inte ta emot returen. Logopeditjänst tar inte ut någon returavgift när du returnerar ett ångrat köp, men du betalar själv för returfrakten.
Vår returadress är:
Logopeditjänst
Gamla vägen 18
457 91 Tanumshede

Vi kräver att varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning. Om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning att göras. Det är viktigt att du packar produkten väl och bifogar följesedeln eller annan information där ditt ordernummer och dina kunduppgifter tydligt framgår. Saknas den informationen kan vi inte se att returen kommer från dig. Efter att vi har mottagit och kontrollerat återsänd vara, återbetalas varans värde till dig.

Du har enligt distansavtalslagen rätt att ångra dig och returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Ångerperioden påbörjas så snart du haft tillgång till varan, dvs. 1 dag efter det att ordern överlämnats till PostNord eller DHL. För att hitta datumet som din order skickades, vänligen kontrollera sändningsbekräftelsen som mejlades till dig i samband med att ordern lämnade vårt lager. Har denna tid överskridits är returmöjligheten dessvärre förbrukad. Returer som inkommit till oss för sent, kan ej återsändas till kunden.

Observera att specialbeställda varor eller kopieringsmaterial inte är returnerbara enligt kap:2; 11§ av distans- och hemköplagen. Av hygieniska skäl accepterar vi inga returer av Talktools produkter förutom böcker.

För ytterligare information om distans- och hemförsäljningslagen:
Konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se
Svensk författningssamling på riksdagens hemsida: www.riksdagen.se
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer.

Reklamation
Har du fått en felaktig, defekt eller saknad produkt, ta genast kontakt med oss via e-post info@logopeditjanst.se. Om varan varit felaktig eller defekt, skickar vi en returfraktsedel via e-post som du kan skriva ut och fästa på leveransen för att kostnadsfritt returnera varan till oss. När den returnerade varan kommit tillbaka till oss görs en bedömning. Vi skickar därefter en ny produkt i utbyte till dig utan extra kostnad. Om vi av någon anledning inte kan ersätta dig med en ny produkt, krediterar vi din faktura och gör en återbetalning till dig när vi har fått den defekta varan i retur. En återbetalning görs till angivet bankkonto inom 5 bankdagar.

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss (paket & brev ca 14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.